Магнієві протектори — надійний катодний захист

Поширений тип катодного захисту — використання жертовних анодів. Цей витратний матеріал виробляють зі сплаву металів. Обраний сплав обов'язково повинен мати більш негативний потенціал, ніж метал основної конструкції (катод). За рахунок різниці потенціалів між двома металами витратний матеріал анода кородує, а основний надійно захищений від впливу корозії. Цей процес служить надійною перешкодою для окислення на металі, що захищається. Як аноди часто використовують магнієві протектори.

Крім анода і катода, повинні існувати дві інші умови, щоб метод протекторного анода працював. Повинен бути шлях зворотного потоку для електронів, щоб він тік від анода до матеріалу, який він захищає, і електроліт (вода, вологість) для перенесення електронів.

Гальванічна серія металів

Жертовні аноди зазвичай бувають з трьох металів: магнію, алюмінію і цинку. Магнієвий протектор має самий негативний електропотенціал з трьох і більше підходить для берегових трубопроводів, де питомий опір електроліту (ґрунту або води) вище. Якщо різниця в електропотенціалів занадто велика, основна поверхня (катод) може стати крихкою або викликати відшарування покриття. У підземних конструкціях найчастіше використовують аноди з магнію.

Цинк і алюміній зазвичай використовуються в солоній воді, де питомий опір нижче. Типове застосування — корпус суден і катерів, морських трубопроводів і виробничих платформ, в морських двигунах з водяним охолодженням, на гребних гвинтах і рулях малих човнів, а також для внутрішньої поверхні резервуарів для зберігання.

Переваги магнієвих протекторів для катодного захисту

Перевага жертовних анодних систем перед іншими полягає в тому, що вони не потребують зовнішнього джерела живлення, прості в установці, мають низьку напругу. Струм між анодом і поверхнею, що захищається, нечасто генерує паразитний струм, надмірний захист малоймовірний, а перевірка та моніторинг прості для навченого персоналу.

Є кілька недоліків. Це обмежене струмове навантаження, що залежить від маси магнієвого протектора, неефективність в середовищах з високим питомим опором. Збільшена вага конструкції, що захищається, і збільшений потік повітря і води на рухомі конструкції, такі як кораблі.